Bestellen Eten Ontmoeten
Heb je geen tijd of zin om te koken, of heb je geen inspiratie? LEVJEN kookt vers, gezond en gevarieerd voor jouw gemak

Over het eten

Wat voor maaltijden maakt LEVJEN?

Dagelijks kun je kiezen uit een vlees-, vis- en vegetarisch gerecht. Van deze gerechten is in elk geval 1 gerecht ook in een kinderportie (halve portie) te bestellen. Onze maaltijden bestaan uit minimaal 200 gram groenten. We willen laten zien en proeven hoeveel je met groenten kan doen. We gebruiken weinig vet en zout. Wij creëren volle smaken doordat we veel kruiden en specerijen gebruiken. Omdat we dagelijks vers koken, hoeven we geen conserveermiddelen te gebruiken.

Hoe verwarm ik de maaltijd?

Alle maaltijden worden geleverd in ecovriendelijke verpakkingen. Deze verpakkingen kun je met folie en al in de oven of magnetron plaatsen. Zo droogt het eten niet uit tijdens het verwarmen. Als je het eten in de magnetron verwarmt, maak dan gaatjes in het folie. Per gerecht staat op de website vermeld hoe je het ’t best verwarmt.

Hoe lang zijn de maaltijden van LEVJEN houdbaar?

Alle maaltijden kan je nog twee dagen in de koelkast bewaren, verwarmen en opeten. We maken alles dagvers. Ook salades blijven in de koelkast twee dagen goed. Je krijgt, wanneer nodig, de dressing apart in een bakje zodat de salade goed blijft.

Zijn de maaltijden van LEVJEN geschikt voor zwangere vrouwen?

Voor zwangere vrouwen zijn er extra eisen gesteld aan de bereiding van eten. LEVJEN houdt daarom met het volgende rekening:

  • als eieren niet worden verwarmd, bijvoorbeeld in desserts, gebruiken we gepasteuriseerd eiwit en eigeel.
  • we gebruiken geen rauwmelkse kazen
  • kip wordt goed gegaard (we gebruiken een thermometer om de temperatuur van de kern van het vlees te meten)
  • vis wordt vers geleverd en dezelfde dag verwerkt
Doen jullie ook catering?

Bij de maaltijden kun je kiezen voor hoeveel personen je de maaltijd wilt bestellen. Hier kun je het aantal personen aangeven waarvoor je een maaltijd wilt bestellen. Mocht je voor een grote hoeveelheid mensen bestellen, kan het zijn dat wij vooraf contact opnemen om eventueel vooraf wat zaken te bespreken.

Maatwerk catering is ook mogelijk. Als je jouw wensen via info@levjen.nl doorgeeft, dan nemen we contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Over het bezorgen

Betaal ik bezorgkosten?

LEVJEN bezorgt je maaltijd gratis bij het door jouw opgegeven adres. Als wij op jouw adres nog niet bezorgen, e-mail ons dan via info@levjen.nl. We kijken dan naar de mogelijkheden.

Hoe laat bezorgt LEVJEN?

Je kunt zelf een bezorgblok van 30 minuten kiezen tussen 17 uur ’s middags en 20 uur ’s avonds. Je kiest bijvoorbeeld 17u15, dan ontvang je uiterlijk 17u45 jouw maaltijd. Het lukt onze bezorgers bijna altijd om op tijd bij je aan de deur te staan. Mocht het toch een keer net niet lukken, dan bellen we je op en krijg je de volgende keer een dessert van ons. Houd er rekening mee dat je de maaltijd thuis nog verwarmt (oven maximaal 30 minuten, magnetron maximaal 10 minuten). Dus zet je oven vast aan.

Verwacht de bezorger fooi?

Nee, onze bezorgers verwachten geen fooi. We betalen een eerlijk loon, daarom is een fooi niet nodig.

Is bezorgen op een ander adres mogelijk?

Ja, je kunt bij je bestelling een ander bezorgadres opgeven dan het factuuradres. Als je een account hebt en je wilt het eenmalig op een ander adres laten bezorgen, stuur ons dan een e-mail via info@levjen.nl

Kan ik ook eten afhalen?

Je kunt je maaltijd ook bij ons in de keuken afhalen tussen 17u00 en 19u00. Net als bij bezorging thuis of op je werk, bestel je van te voren je maaltijd en regel je de betaling tijdens het bestellen. Bij het afrekenen kom je op een bepaald moment bij de bakfiets (winkelmand). Hier kies je of je de maaltijden wilt laten bezorgen of zelf wilt afhalen.  Als je niet vooraf hebt besteld, is het helaas niet mogelijk om een maaltijd af te halen. We koken precies wat er is besteld, zodat we geen eten hoeven weg te gooien.

Over het betalen

Kan ik een (BTW) factuur van mijn bestelling krijgen?

Ja dat kan. Wanneer je een account aanmaakt, kun je via Mijn Account je (BTW) factuur in PDF downloaden. Je vindt de factuur terug bij je bestellingen.

Hoe kan ik betalen?

Om het afleveren zo gemakkelijk en plezierig mogelijk te maken hebben we gekozen voor betaling via iDeal. Zo kun je ook als er een oppas of zelfs niemand thuis is, toch laten bezorgen. Ook is het voor onze bezorgers wel zo veilig om zonder geld onderweg te zijn.

Je kunt ook met een cadeaubon betalen. de code op je bon vul je in bij het betalen. Het eventueel overgebleven bedrag blijft beschikbaar in je account.

Moet ik een abonnement afsluiten? Kan ik eenmalig bestellen?

Om eten bij LEVJEN te bestellen hoef je geen abonnement af te sluiten. Je kunt eenmalig bestellen. Je kunt vanaf 2 weken vooraf je bestellingen doorgeven. Je kunt dan ook voor meerdere dagen tegelijk bestellen.

Kan ik mijn account gegevens aanpassen?

Ja, ga naar mijn account en kies de link ‘accountgegevens aanpassen’.

Kan ik een cadeaubon bestellen?

Ja, dat kan. Onderaan de website klik je op cadeaubon. Je kunt voor elk gewenst bedrag een bon laten maken.

Over duurzaamheid

Wij bezorgen onze maaltijden met bakfietsen. Zo gebruiken we geen brandstof en vervuilen we onze omgeving niet. Bij onze inkopen letten we op de duurzaamheid en eerlijkheid van de producten. Voor onze maaltijden gebruiken wij ecovriendelijke verpakkingsmaterialen. Deze verpakkingen zijn gemaakt van bassage; een natuurlijk bijproduct van suikerproductie. De bakjes  kunnen op de composthoop en dan verandert het in ongeveer 8 weken in grond.

eco echo